Łatwy zwrot towaru w ciągu 14 dni od zakupu bez podania przyczyny
W początkowych rozdziałach publikacji zostały zarysowane przemiany technik reprodukcyjnych związane z wynalezieniem fotografii, w tym sięgające XIX wieku genealogie idei uniwersalnej kolekcji dzieł sztuki muzeum wyobraźni opartego na fotografii. Poruszając kwestie funkcjonowania reprodukcji w naukowym i popularnym obiegu, autorka rekonstruuje toczące się na ten temat debaty, przybliżając zróżnicowane stanowiska badaczy historyków i krytyków sztuki względem fotografii jako zapośredniczającego, transformującego narzędzia. Dalsze rozdziały zawierają szczegółowe analizy wybranych praktyk awangardowych czasopism artystycznych, almanachów, publikacji teoretycznych i wczesnych prób (auto)historyzac ji sztuki awangardowe j. Ukazują one, jak środki mechanicznej reprodukcji w większości afirmatywnie przyjmowane przez twórców stawały się podstawą nowych form wizualnego przekazu oraz elementem retorycznych strategii. Zwracając uwagę na zależności między awangardowymi publikacjami a równoległym rozwojem popularnej prasy ilustrowane j, autorka stara się też uchwycić sposoby sytuowania się działań awangardowych w relacji do szersze j kultury wizualne j badanego okresu.
EAN: 9788380888791
Producent
Kod produktu
288806
Autor
Agnieszka Rejniak-Majewska
Tytuł
Obraz zwielokrotniony
Liczba stron
318
Stan
Nowy
Okładka
miękka
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Zapytaj o produkt
Napisz swoją opinię